Az FIA jvhagyta a jv vi szablyvltoztatsokat. Ezek rvid sszefoglalja a kvetkez:
Motorok: Anyagi okobl korltozni fogjk a versenyben hasznlhat motorok szmt. A pontos szmot valamelyik kvetkez lsen tisztzzk majd.
A szuper-rally befejezdik: 2007. janur elsejtl megsznik a szuper rally szably. Helyette egy gynevezett bnuszpont rendszer lp majd letbe, ahol minden nap nyerteseit kln djazzk, az els helyezett 3., a msodik 2., a harmadik pedig 1. pontot kap.
Tesztels: A kiemelt priorits versenyzk ezentl, csak azzal a csapattal tesztelhetnek, amelyikkel szerzdsk van. A tesztelsi napok szmt tovbb korltozzk.
sszekt szakaszok: Ezentl tilos lesz az sszekt szakaszok teljestse olyan autval, amelyiknek ngynl kevesebb kereke van.
Gumik: 2008-tl egyetlen gumigyrt lesz csak a WRC-ben, s tilos lesz hasznlni a mousse-systemet a gumikban.
S2000: Jvhagytk, hogy az S2000-es autk a PWRC-ben indulhassak s, ott szerezzenek pontokat is.
Most pedig prbljuk megfejteni, mit jelenthetnek ezek a ltszlag egyszer szablyok...
Motorok: Mg kzz nem teszik a szably vgleges vltozatt, addig errl semmi bvebbet nem mondhatunk. A szably clja teljesen egyszer: anyagi okok.
Szuper rally: A vgelszmolskor csak azt a versenyzt rtkelik, aki teljestette az sszes gyorsasgit. A szuper-rally nem volt igazsgos, de a f clja nem is az igazsgossg volt, hanem a nzk szrakoztatsa, a szpozrorok kiszolglsa s a mdirtke. Az j szably szerint egy pilta maximum 19 pontot szerezhet: 3x3-at a megnyert napokrt, plusz 10-et a megnyert versenyrt. Ez a rendszer minden bizonnyal az lmeznynek fog kedvezni. Ha valaki kiesne, mondjuk az els nap kezdetn, nem sok rtelme lenne a folytatsnak, hogy pl. a 8. helyrt harcoljon, s ezzel 1. pontot szerezhessen. Ha viszont extra pontokat mg szerezhetne, akkor van rtelme az indulsnak. Ezzel befejezdnek a versenyen belli tesztelsek, a vasrnapi biztos clbars s hasonlk. Teht ez mindenkpp rdekes azoknak a csapatoknak s piltknak, akiknek van eslyk az extra pontszerzsre. De mi trtnik a tbbiekkel? Mondjuk a hatodik helytl lejjebb mr teoretikus eslye sincs a versenyznek, hogy bnuszpontokrt autzzon, s a versenyben is csak minimlis pontot gyjthet. Mirt is indulna jra? Csak abban bzhat, hogy az lvonalbl sokan kiesnek, mghozz gy, hogy nem tudjk a versenyt a folytatni. Ez a rendszer sem a legigazsgossabb, de a szuper rallytl mindekppen jobb.
Tesztels: Ezt a szablyt leginkbb gy lehetne a gyakorlatban hasznlni, hogy pldul Sebastien Loeb nem tesztelhetn a Citroen C4-et, mert rvnyes szerzdse a Kronosszal van. Ez minden, nagyobb rtke valsznleg nem lesz. A tesztlehetsgek korltozsa csak a gyri csapatokat fogja rinteni, mert a magncsapatoknak gy sem volt elg anyagi lehetsge a tesztekre.
sszektk: Ezek teljestse idig is csak a helyi rendrk nagyvonalsgn mlott. Mindenki elvllalta, valakinek sikerlt, valakinek nem. Ha el akarnnk viccelni a szablyt, akr gy is rtelmezhetnnk, hogy jabb lps Loeb ellen, aki tavaly Mexicoban, idn pedig Grgorszgban is hrom kerken rt be a szervizbe. Sajnos azt idig nem tisztztk, mit rtenek kerken. Ha valaki felnin r be, abroncs nlkl, akkor mi trtnik?
Gumik: Elrelthatan a BF Goodrich/Michelin lesz a WRC hivatalos gumigyrtja. Ez eddig egyrtelm. De mi trtnik a mousse system megszntetsvel? Hatalmas problmk el lltjk a piltkat ezzel a szabllyal. Gondoljunk csak vissza az idei Akropoliszra, ahol majd minden gyors utn 2-3 defekttel rtek be. Ennyi ptkerk mg vletlenl sem frne be az autba. A gyrt valsznleg megprblja megoldani valahogy, hogy ersebb keverkeket lltson el, de a piltknak nagyon kell majd vigyzniuk a gumikra. Ez gy rhet el, hogy nem fogjk vgni a kanyarokat, a veszlyes rszeken pedig lassabbak lesznek. Mindez a ltvny krra megy. Viszont letbe lp a taktika is, mi a jobb: gyorsnak lenni, s elvllalni egy defekttel jr esetleges kiesst, vagy lassan s biztosan clba autzni? Mindkettnek lehet rtelme. A csapatoknak biztos nem j ez a rendszer, de a nzknl j lehet, hogy szorosabb versenyt ltnak, esetleg tani lehetnek egy kerkcsernek benn a gyors kells kzepn... Nem utols sorban pedig a gyengbbeknek is lehet eslyk egy j helyezsre. Megltjuk, mit jelenthet ez a szably a gyakorlatban, els ltsra gy tnik, hogy j lesz. Idig mindenki ezer szzalkig bzott a mousse systemben.
S2000: Vgre lesben is megltjuk, mennyire lesz versenykpes ez az j kategria. Mindenkpp pozitv vltozs.
Az FIA jvhagyta a jv vi versenynaptrat is, ami a vrakozssal ellenttben megint hagyomnyos tpus lett. Nem valsult teht meg a Rally VB tli s nyri szezonra trtn elosztsa. Az idei naptrhoz kpest kiesett a Trkorszg, Ciprus s Ausztrlia, helykre a rgi-j Portuglia, valamint a teljesen jonc Norvgia s rorszg kerlt.
A jv vi naptr a kvetkez: 19.01.-21.01. Rally Monte Carlo 09.02.-11.02. Svd rally 16.02.-18.02. Norvg rally 09.03.-11.03. Mexico rally 30.03.-01.04. Portugl rally 04.05.-06.05. Argentin rally 18.05.-20.05. Szardnia rally 01.06.-03.06. Grg rally 03.08.-05.08. Finn rally 17.08.-19.08. Nmet rally 31.08.-02.09. j-Zland rally 05.10.-07.10. Korzika rally 12.10.-14.10. Spanyol rally 26.10.-28.10. Japn rally 16.11.-18.11. r rally 30.11.-02.12. Brit rally
Forrs:
|